×

GARANTIE

Om verwarring te vermijden, lijsten we graag nog eens op wat wel en wat niet onder garantie valt:

Wél in garantie (binnen de 2 jaar):

  • Mechanische en elektronische defecten zoals: Gloeikaarsen, defecte pelletmotor, pelletvijzel, printplaat, ...
  • Afstellingen aan de kachel binnen een periode van 1 maand na de installatie

Niet in garantie (ook niet binnen de 2 jaar):

  • Gebroken glas
  • Uiterlijke defecten zoals krassen in de (zij) panelen
  • Afgebeten temperatuur sensoren van huisdieren
  • Blokade in de pellettank bv. hard stukje hout, vijs die in de pellet zak verborgen zat.
  • Verstopping door assen
  • Onderhoud
  • Defecten aan kachels en of buizen niet geïnstalleerd door onze firma
  • Afstellingen (bv. regelen van de pellettoevoer). Het kan zijn bij gebruik van een andere soort pellets dat deze zachter zijn van samenstelling en dus bij gevolg meer tijd nodig hebben om op te starten dan een andere soort. Hierdoor geraakt de kachel in verwarring en krijgt u een alarmmelding. Dit kan opgelost worden door de pellettoevoer tijdens de opstart te vergroten, in functie van deze soort pellets. Als u na enige tijd terug overschakelt op andere pellets dan kan dit terug problemen geven tijdens de opstart. Daarom kunnen wij dit niet onder garantie uitvoeren.
    We raden hiervoor altijd aan om slechts max. 10 zakken aan te kopen indien u een nieuwe soort wenst uit te proberen. Zo kunt u snel overschakelen op een andere (betere) soort. Dit wordt moeilijker wanneer u meteen een volledige pallet aangeschaft hebt.
  • 2 onderhouden per jaar door veelvuldig gebruik (bv. 2 paletten per winterseizoen)
  • Schade toegebracht door derden of andere firma’s die een onderhoud en of herstelling deden binnen de lopende garantie periode.

Er zijn ook enkele situaties die niet onder garantie vallen maar u kunt doorgeven aan uw brandverzekering:

  • Stroompanne in de straat (kan een korstsluiting teweegbrengen aan de printplaat en of gloeikaars)
  • Schouwbrand zonder de aanwezigheid van een dubbelwandige flexibel

Er zijn nog 2 uitzonderingen op de regel:

Eva Calor hanteert ook een uitzondering voor de gloeikaarsen. Deze zijn slechts 1 jaar in garantie.
Hun argument hiervoor is dat de kachels die op stand-by werken veel meer slijtage aan de gloeikaars teweegbrengen waardoor ze deze regel algemeen doorgevoerd hebben.

Nordic Fire hanteert standaard 2 jaar garantie + 3 jaar extra indien u jaarlijks het onderhoud laat uitvoeren.
Dit wordt nauwlettend gecontroleerd vanuit Nordic Fire zelf. Hiervoor dient u bij aankoop uw toestel te registreren en de factuur van het onderhoud jaarlijks te uploaden in uw account op NF. Meer info hierover kunt u terugvinden op onze website bij 'nieuws'
Afstandsbedieningen hebben bij NF een uitzonderlijke garantieperiode van 1 jaar.

Bekijk ons youtube kanaal

Op ons YouTube kanaal kunt u handige video's terugvinden om zelf kleine defecten te kunnen oplossen, zoals het vervangen van een gloeikaars.
Dit vereist wel enige technische handigheid.
(klik hiervoor op bovenstaande knop)

Op onze website kunt u ook per merk, instructie video's terugvinden zoals: het instellen van de klok, stand- by functie, temperatuur aanpassen enzoverder.
Ga hiervoor naar het tabblad 'Pelletkachels' en druk op het merk waarvan u de video's wenst te bekijken. Op deze pagina kunt u alle video's vinden m.b.t dit merk.

LAATSTE NIEUWS

Nordic Fire komt met een nieuw assortiment pelletkachels met de nieuwste technologieën

Nordic Fire presenteert de nieuwe uitbreidingen van het assortiment. Deze n...

Inruilactie

Is uw oude pelletkachel aan vervanging toe ?
Wij nemen graag uw oude pel...

Is een pelletkachel nog steeds zo voordelig als vroeger

Het antwoord is vrij simpel: Ja.
Om het simpele feit dat de prijs van de...